Alkoholis ir dieta: ar suderinama?

healthy-cocktail-glasses-wallpaper-722x430

Rinkitės protingai ir nesuklupsite. Raktas į sėkmingus gyvenimo būdo pokyčius tai saikas. Tikime, kad su užsidegimu laikotės dietos ir sveikai maitinatės, tačiau kartais ateina metas atsipalaiduoti, o švenčių ir kitų svarbių progų metų kartais nori nenori tenka išlenkti bent taurelę alkoholio. Alkoholyje mažai riebalų ir mažai angliavandenių, tačiau svarbu atsiminti, kad jame yra kalorijų, kurios įprastai skaičiuojamos dietos metu.

Kaip žinote, alkoholis ir dieta du niekaip nesuderinami dalykai. Išgėrus alkoholio, jis mūsų organizme skaidomas į acto rūgšties aldehidą, o šis į acetatą, kurį organizmas sudegina pirmiausia, palikdamas ramybėje kitas medžiagas. Tai reiškia, kad išgėrę alkoholinio gėrimo ir suvartoję daugiau kalorijų, nei reikia organizmui, atsiranda rizika, kad tai, ką suvalgėme, pavirs riebalais, nes jūsų organizmas gauna energijos iš alkoholinio gėrimo, kurį ką tik išgėrėte, o kitą energiją naudoti pamiršta. Kiti tyrimai parodė, kad išgėrus alkoholio, mūsų organizmas liaujasi deginęs net ir tuos riebalus, kurie buvo sukaupti seniau! Nors svorio lengviausia priaugti nuo maisto, dar lengviau jo priaugti papildomai geriant alkoholį (šia taisykle vadovautis tikrai nepatartina norintiems priaugti papildomo svorio).

Žinoma, tai nereiškia, kad jūs negalite alkoholį vartoti saikingai ir mesti svorį. 2004 – aisiais buvo atliktas tyrimas, kurio metu 49 antsvorio turintys vokiečiai buvo atsitiktinai atrinkti į dvi grupes 1,500 kcal dietai. Pirmoji grupė kasdien turėdavo išgerti taurę vyno, o antroji greipfrutų sulčių. Vyną gėrusioji grupė numetė šiek tiek daugiau svorio, nei gėrusieji greipfrutų sultis.

Dietologų patarimai dietos metu nevengiantiems alkoholio:

  • Negerkite alkoholio tuščiu skrandžiu. Alkoholis gali sumažinti cukraus kiekį kraujyje, kas padidina alkį. Įsitikinkite, kad esate sotūs, o tada mėgaukitės alkoholiu.
  • Nemaišykite alkoholinių gėrimų su sultimis ar “Coca Cola”. Vietoje jų geriau rinkitės dietinius gėrimus, nes taip išvengsite papildomų kalorijų.
  • Neragaukite visų alkoholinių gėrimų iš eilės. Apsistoję ties vienu suvartosite mažiau kalorijų, nes tai reikš, kad jaučiate saiką.
  • Vietoje pilnos taurės vyno rinkitės baltąjį vyną skiestą gazuotu mineraliniu vandeniu. Mažiau vyno, mažiau kalorijų.
  • Lengvas alus yra lengvas, nes jame mažiau kalorijų, todėl jį tikrai verta rinktis.
  • Prieš gerdami alkoholį, pasidomėkite, kiek jame kalorijų. Tai tikrai padeda jausti saiką.

Atminkite, kad kalorijos gautos iš skysčių nepatenkina mūsų organizmo poreikių taip, kaip normalus maistas. Be viso to, alkoholio kalorijos yra “tuščios”, nes negauname būtinų maistinių medžiagų.

Tags:
About Author: admin

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>